Але даволі дзіўна вось так узяць і аб'явіць увесь самабытны рэгіён, заўсёды вядомы як самая непасрэдная Літва, нават яе цэнтральная частка са сталіцай - валынскім. Бо там, маўляў, знайшлі 'валынскія знаходкі' - г.зн. там пабывалі валынскія дружыны, жылі валынскія паслы, ці перасяліліся яшчэ якія папы ці рамеснікі з Валыні.
Ніхто не аб'яўляў Навагрудчыну валынскай. Там знайшлі курганы валынян (і не толькі). Прычым не папы, а простыя людзі, сярод іх былі і жанчыны і дзеці

Але асноўным складнікам бый карэнны этнас, прадстаўнікі якога дамінавалі і складалі аснову этна-культурнага ланшафта. І гэтым этнасам у рэгіёне былі зусім не валынцы.
Можа скажаце хто?

Літва?
Значыцца Вы не можаце назваць ані славянаў, якія 'прышлі', ані балтаў, якія 'зышлі'. Ні калі, і ні дзе гэта адбылося - таксама?
Тады на чым грунтуецца Вашая гіпотэза пра 'прыход-зыход' і масавую асіміляцыю, калі невядома аніводная частка працэсу? Крутой
З вамі цяжка спрачацца - вы не прымаеце іншых аргументаў. Я не называю зышоўшых балтаў і славян, там што не бачу сэнсу рабіць тут большы оффтоп, тым больш што у які раз прапаную - дашлю вам кнігу ці самі пацікавіцеся дзе гэта напісана веееельмі падрабязна, і якія славяне прыйшлі (банцараўская культура прынамсі) і куды балты дзеліся.
З якіх кніг вы сваі тэорыі узялі, калі не сакрэт?
Акрамя таго мы жылі стагоддзямі у адной дзяржаве, тыя самыя народныя песьні, з адной і той жа мелодыяй існуюць і на украінскіх і на беларускіх і на балцкіх дыялектах.
Агульныя песні ёсць у рускіх, беларусаў, украінцаў - гэта вынік сувязаў і культурнага абмену. А я кажу пра мелодыку - мелодыка ў беларускіх песень падобная да літоўскіх, а не украінскіх і не рускіх.