Топік тут пра Яцвягаў. А мы пайшлі ў 'агульналітоўскія' гушчары, што можа не зусім карэктна. Але да Яцвягаў непасрэдна мы, спадзяюся, дойдзем.
Прашу прабачэння за часовы аўтоп у шаноўнага топікастарцера.
Археолагі - лохі. Якой халеры яны валынскія ды дрыгавіцкія пахаванні на Навагрудчыне знайшлі?
Археолагі знайшлі і валынскія і іншыя сляды, і тут няма анічога дзіўнага, ведаючы гісторыю края. Але даволі дзіўна вось так узяць і аб'явіць увесь самабытны рэгіён, заўсёды вядомы як самая непасрэдная Літва, нават яе цэнтральная частка са сталіцай - валынскім. Бо там, маўляў, знайшлі 'валынскія знаходкі' - г.зн. там пабывалі валынскія дружыны, жылі валынскія паслы, ці перасяліліся яшчэ якія папы ці рамеснікі з Валыні.
Другі стане цвердзіць, што навагародак - Яцвезь, бо там знайшлі багата язвяжскіх рэчаў. Трэці запіша у Дрыгавічы, а нейкія на поўным сур'ёзе даводзяць, што Панямонне - Крывіцкая зэмля.

Смешна? Канечне. Усе гэтыя і яшчэ іншыя (прусы, борці, кіеўляне, грэкі, жыды, татары і г.д....) народы тут таксама жылі. І змешваліся і асіміляваліся і пакідалі свае сляды.
Але асноўным складнікам бый карэнны этнас, прадстаўнікі якога дамінавалі і складалі аснову этна-культурнага ланшафта. І гэтым этнасам у рэгіёне былі зусім не валынцы.

Добавлено: 16 Февраль 2011, 22:42:50
Шаноўны Ліцьвін, вы усё іранізуеце з нейкіх разумных кніжак, пра якія я кажу. Хачу вам сказаць, што вашыя вельмі цікавыя гістарычныя веды таксама абапіраюцца на шэраг кніг. Толькі я вось крыніцы сваіх ведаў адкрыта называю, а вы чаму не? (Акрамя ссылкі на працу Сядова (за яе дзякуй, пачытаю)).
Я з Вамі діскутую ад сябе асабіста, а не прадстаўляючы нейкага гуру.

І толькі з нейкай канкрэтнай нагоды магу прывесці тую ці іншую спасылку, якая падаецца карыснай для разумення майго сціплага Імха.
Адпаведна і ад субяседніка я чакаю аргументаў і лагічных пабудоваў, заснаваных на пэўных дадзеных, а не спасылак на тое што 'у кніжках якія я чытаў напісана тое і сёе',таму - 'паязджайце у Кіеў і спрасіце'...
Добавлено: 16 Февраль 2011, 22:46:33
Я пісала аб асіміляцыі як аб аснове узаемных балта-славянскіх працэсаў, выцясненне было другарадным.
Значыцца Вы не можаце назваць ані славянаў, якія 'прышлі', ані балтаў, якія 'зышлі'. Ні калі, і ні дзе гэта адбылося - таксама?
Тады на чым грунтуецца Вашая гіпотэза пра 'прыход-зыход' і масавую асіміляцыю, калі невядома аніводная частка працэсу?

Добавлено: 16 Февраль 2011, 22:52:40
А вось што народныя касцюмы і мелодыка фальклору у беларусаў падобныя з літоўцамі - гэта факт
Літоўцы сёння - гэта некалькі прынцыпова розных этнаграфічна-гістарычных рэгіёнаў. Насельніцтва Віленскага Краю, цалкам падобнае да беларусоў/ліцвіноў і Жамойцкія абшары ці Куршскае узбярэжжа - зусім розныя рэчы.
Напрыклад прынцыпова рознымі ёсць тыпы народнага дойлідства - вельмі кансэрватыўнай рэчы.
Але, вядома, у цэлым народы блізкія па паходжанні (балцка-славянская архаічная супольнасць і т.д.), так што агульных рысаў шмат.
І на Ліцве і на Жамойці і нават у Прусаў і на Галіцыі жанчыны насілі спадніцы, а мужчыны - нагавіцы. :)А не наадварот.
Акрамя таго мы жылі стагоддзямі у адной дзяржаве, тыя самыя народныя песьні, з адной і той жа мелодыяй існуюць і на украінскіх і на беларускіх і на балцкіх дыялектах. Бо іх спявалі госці на вяселлях, жаўнеры, дойліды ды гандляры ад мора да мора.
Добавлено: 16 Февраль 2011, 23:28:11
А яшчэ летапісец тормаз, напісаў: . «приде опять в Новъгородокъ, и учини собе манастырь на реце, на Немне, межи Литвою и Новымъгородкомъ, и ту живяше» Ипатьевская летопись
Гэта асобнае пытанне, і эго трэба разглядаць праз увесь тэкст ГВЛ, дзе ёсцека шмат iнфармацыi адносна Лiтвы и лiтвы, , а не адным вырваным кавалку.
Але, какі зайшла размова,
У 13 ст. карэннaй, найменьш падпаўшай пад агульнаеўрапейскія культурныя і грамадска-палітычныя ўплывы, часткай Літвы - была тэрыторыя на правябярэжжы Нёмана - паміж Менскам/Вільня і Навагародкам - раён Налібоцкай Пушчы.
Новагародскія, Слонімскія, Ваўкавыскія ды Гарадзенскія землі былі крыху іншай, болш 'цывілізаванай' і 'абруселай' часткай Літвы, таксама крыху іншай і ў плане этнічным

Як бачым на прыведзенай мапе, дзе вектар праходзіць з Новагародка праз манастыр войшалка, летапісец гаворыць у дадзеным выпадку аб ліцве недзе у раёне Налібокі-Івянец-Ракаў-Заслаўе.