Pczaljar
|
Пчаляр, скажите лучше каким образом Илья Муромец до черты оседлости затесался в русские богатыри былинные и в Третьяковке когда ее посещают евреи, говорят: "Видишь сынок картину трех богатырей, средний Муромец - еврей" Так у евреев если их послушать то и Бог еврей Сегодня многие беларуские ( даже свядомые пицьменники) тоже пишут на русском, так как читательская аудитории побольше ( даже Ноб. лауреат С.Алексиевич). Меркантильный интерес. Никогда она не была белорусским писателем. Она советский писатель возненавидевший Советский Союз. Ну или нашедший свою нишу в ненависти к СССР- это проходит красной нитью во всем её творчестве , я согласен что тут меркантильный интерес-вроде оплатилось  По белоруски она никогда не писала. Цитата: Kreol от Вчера в 23:19:38Франтишак Скарына тоже, пожалуй, человек предприимчивый для своего времени... Cóż, nami wszystkimi ulubiony Franek Skarinsky, kurwa, był znanym cwaniakem i wiedział, jak zajebiście mydlić oczy Moskalom... Polska krew! Ни хрена себе. Ладно польский и я немного знаю. Но хвостатые буквы? Б,С у Вас и польская клавиатура и польский язык на компе стоит? 
|
|
« Последнее редактирование: 27 Август 2017, 09:23:45 от Pczaljar »
|
Записан
|
пойди к пчеле и познай, как она трудолюбива, какую почтенную работу она производит; ее труды употребляют во здравие и цари и простолюдины; любима же она всеми и славна; хотя силою она слаба, но мудростью почтена. Библия Притчи Соломона. Глава 6
|
|
|
Бацькiн сын
|
Кстати, Сталин ведь был не дурак, когда передал Виленский край в 1939 году литовцам. Ещё 500 тысяч католиков-кресавяков БССР бы не выдержала.  Вильно бы стал центром змагарызма, полонизации и конфликтов. А так - за Вильнюс сейчас попеременно сруться литовцы и поляки, а белорусы и русские тут не при чем!  Это действительно было верное решение Иосифа Виссарионыча, а вот кусок Подляшья был полякам отдан несправедливо. Линия Керзона там максимально точно отражала этнические границы Беларуси. Не отдали бы не было б сожжённых ублюдком "Бурым" беларуских вёсак. Cóż, nami wszystkimi ulubiony Franek Skarinsky, kurwa, był znanym cwaniakem i wiedział, jak zajebiście mydlić oczy Moskalom... Polska krew! Ни хрена себе. Ладно польский и я немного знаю. Но хвостатые буквы? БС у Вас и польская клавиатура и польский язык на компе стоит?  Конечно, Польша это же моя профессия. А Вы думали чьи негативные комментарии читаете на ONET.pl?
|
|
|
Записан
|
So wie ich mein Land liebe, so wenig mag ich meine Landsmänner...
|
|
|
britun
|
А вот про литву в латышских дайнах: Цытаваць Русские, русские, чего ждете: Литовцы пришли на эту землю. Точите шпоры, обувайтесь, Седлайте коней БС гэта ж банальна можна спраўдзіць... Бярэм латышскія даны: "Krievi, krievi, ko gaidāt,
Leiši nāca šai zeme!
Trinat piešus, auniet kājas,
Seglojiet kumeliņus."УПС! У латышскіх данах бачым чамусці: krievi, leiši... І зноўжа, у латышскіх данах ніхіера не бачым, аніякіх рускіх і лит-овцев... прабач, але НЕ знойдзена - НІМА... спачуваю... І самае цікавае, вазьмі на аловак: Латышы продкаў летувісаў (жмудзінаў/самагітаў) заўжды менавалі не інакш, як " leiši"... і нават дагэтуль, негледзячы на шматлікія просьбы, летувісаў, чамусці (за вочы) мянуюць - лэйшамі... Хочаш, нам тутка сказаць, каб чытаючы гістарычныя факты, не верыць сваім вачам... а верыць (літаратурным творам-казачкам) з 20-га стагоддзя?.. Кгароча, БС, мая табе сяброўская рада - лепей не чапай гэтае тэмы... бо зноўку абсерашся...
|
|
|
Записан
|
|
|
|
Бацькiн сын
|
УПС! У латышскіх данах бачым чамусці: krievi, leiši... І зноўжа, у латышскіх данах ніхіера не бачым, аніякіх рускіх і лит-овцев... прабач, але НЕ знойдзена - НІМА... спачуваю... Ну называют латыши русских - krievi, а литвинов - leiši. Каждый народ волен называть своих соседей как ему вздумается. Вон славянские идиоты называли(и продолжают называть современных жителей Германии) все соседние германские народы немцами(т.е. немыми) и что из этого следует? Дойчей не проживало в Европе? Какой-то маразм, Бритун. А ці Пчаляр ведае, што пісьмо Руске называюць - кірыліца  ...А Македонія, Чарнагорыя, Сербія - РУССКІЯ... бо карыстаюцца кірыліцай - руськім пісьмом  Это вобще что-то феерическое  )) Вы хоть сами понимаете, какую глупость сюда скопипастили(будем считать, что это не Ваш бред)?
|
|
|
Записан
|
So wie ich mein Land liebe, so wenig mag ich meine Landsmänner...
|
|
|
britun
|
Ну называют латыши русских - krievi, а литвинов - leiši. Каждый народ волен называть своих соседей как ему вздумается. Гы-гы-гы... пацталом... асабліва спадабалася " называть своих соседей как ему вздумается "... вельмі крэатыўна! БС, хіба ты не ведаеш, што лэйші у Дзівоснай насамрэч былі??? Каленкор-фактам ёсцека, што нават у перапісу 1989 года у Дзівоснай лейші прысутнічалі... а вось у перапісу 2001 чамусці лейшаў ужо НІМА!..Інакш кажучы, у 1989 годзе лейші былі... а 2001 ужо НІМА... А чаму Німа.. і куды зніклі лейші з гісторыяграфіі Дзівоснай ад летувісаў хіер даведаешся... адно безудзельна калупаюцца ў носе і мычаць нейкае незразумелае блёкатанне... Мо ты, БС, наважыся адказаць на простае пытанне - куды гэта летувіскія лейші, пасля перапісу 1989 года, раптам зніклі?.. І з якога такога перапуду... раптам зніклі? Га!? З лэйшамі (leiši) разабраліся - гэта бліжэйшыя суседзі латышоў... Цяперыча з (krievi)... Няўжо табе БС не хапае глуздоў здагадацца, што (krievi) гэта ж крывічы - Полацк! Мо ты ніколі не чуў пра першыя дзве калоніі на Заходняй Дзвіне, якія стварыла Полацкая дзяржава. Гэта васальныя полацкія княствы на Заходняй Дзвіне Герцыке і Кукенойс. Іх вытокі сягаюць недзе ў Х - ХІ стст. Першы фарпост Полацка на землях ліваў і земгалаў г. Герцыке меў магутныя ўмацаванні ўжо ў Х ст. У -Хроніцы Лівоніі- ён згадваецца пад 1203 г. Гэта быў багаты горад, які меў некалькі праваслаўных храмаў і свайго князя. Немцы называлі яго -каралём-. Далей на захад ад Герцыке, дзесьці ў Х І ст., узнікае яшчэ адна полацкая калонія на адлегласці ад метраполіі ў 338 км, - Кукенойс (зараз Кокнесе). У нямецкай хроніцы пад 1205 г. запісана, што там -сядзеў- князь (кароль) Вячка. І не ведаеш, што ў 1186 годзе полацкі князь Уладзімір дазволіў нямецкаму місіянеру біскупу Мейнарду хрысціць ліваў, а ў 1201 годзе дазволіў нямецкім купцы і манахам заснаваць у вусці Дзвіны горад Рыгу??? А Русія і рускія, на той час, знаходзіліся ад продкаў летувіса недзе за ТЫСЯЧУ км... на тэрыторыі сучаснай Украіны... пра якіх яны, падчас пісання латышскіх данаў, нават не снілі і не чулі БС, тваё " народ волен называть своих соседей как ему вздумается" хіба толькі адносіцца выключна да летувіскіх ёлупняў... якія ў ХХ стагоддзі, папёрдываючы ад натугі, пачалі пераймяноваць гарады, рэкі, мясцовасці і г.д... не толькі свае... а нават і " своих соседей - как им вздумается"... Кгароча, БС, ці забыўся, ці няведаеш, ці ня хочаш ведаць... ты не перажывай... як той казаў - скляроз маразму не перашкода...
|
|
« Последнее редактирование: 02 Сентябрь 2017, 13:59:03 от britun »
|
Записан
|
|
|
|
|
britun
|
Літвіны прывыклі чытаць дакументы ВКЛ/Літвы, а не камічныя і недарэчныя летувіскія казачкі... У гаспадароў Літвы (літвінаў) ўсюды была Пагоня... а ў нахіленых імі халопаў - мядзведзь у нашыйніку, які сімвалізуе цывілізацыю менш развітую і падпарадкаваную літвінам. Кгароча, самі сабе нешта прыдумляюць... сам сабе высновы робяць... што за "прэлесць" летувісы тамака кураць 
|
|
|
Записан
|
|
|
|
К.О.петан Шэндзик
|
Літвіны прывыклі чытаць дакументы ВКЛ/Літвы, а не камічныя і недарэчныя летувіскія казачкі...
У гаспадароў Літвы (літвінаў) ўсюды была Пагоня... а ў нахіленых імі халопаў - мядзведзь у нашыйніку, які сімвалізуе цывілізацыю менш развітую і падпарадкаваную літвінам.
Кгароча, самі сабе нешта прыдумляюць... сам сабе высновы робяць... што за "прэлесць" летувісы тамака кураць Кгароча, дурань ты, Брытун! 
|
|
|
Записан
|
Шляхта, па конях!!! Русские угоняют наше быдло!!!
|
|
|
ятвяг
|
Главное в споре - вовремя перейти на личности. М. Жванецкий.
|
|
|
Записан
|
|
|
|
К.О.петан Шэндзик
|
Главное в споре - вовремя перейти на личности. М. Жванецкий. Да Бритун мне как брат! Литвин и ятвяг - братья навек!
|
|
|
Записан
|
Шляхта, па конях!!! Русские угоняют наше быдло!!!
|
|
|
Бацькiн сын
|
Интересный сайт, почитаю обязательно. Літвіны прывыклі чытаць дакументы ВКЛ/Літвы, а не камічныя і недарэчныя летувіскія казачкі... Зря Вы так, Бритун. Нельзя быть таким "упрямым ятвягом"  )))
|
|
|
Записан
|
So wie ich mein Land liebe, so wenig mag ich meine Landsmänner...
|
|
|
britun
|
Интересный сайт, почитаю обязательно. Літвіны прывыклі чытаць дакументы ВКЛ/Літвы, а не камічныя і недарэчныя летувіскія казачкі... Зря Вы так, Бритун. Нельзя быть таким "упрямым ятвягом"  ))) Пачытай... пачытай... І знойдзеш тамака трызненне толькі для людзей злосных да гісторыі і дзяржаўных дакументаў ВКЛ.... Некалі азнаёміўся асабіста з гэтым сайцікам летувіскага прапагандосу і адразу узнікла простае пытанне: Дзе дзяржаўныя дакументы ВКЛ  ! Дзе... дзе??? Усё нейкія опусы... літаратурныя каментары... асабісты погляд аўтараў - ціпа той сказаў тое, а той сказаў тое... часта на падставе "адна баба сказала"... А паколькі ўсё гэта было напісана крыху пазней. праз плойму часу... летапісы (літаратурныя творы), напісаныя часцяком гадоў праз 200-300 пасля рэальных падзей - то вельмі шмат выдумак і памылак! Простыя пытанні: Чаму дзяржаўныя дакументы літвы/ВКЛ летувісам НЕцікавыя???... Чаму летувісы на розных гаўмно-сайціках прапануюць суразмоўцам наступнае - "не верце вачам сваім, а слухайце нас???!" Няўжо летувісы-жмодусы не цямяць, што дзяржаўныя дакументы ВКЛ - гэта самае святое што ў нас ёсць па сярэднявечнай Літве! Яны... і толькі яны (дзяржаўныя дакументы ВКЛ) маюць першанства для вывучэння, для чытання тэксту і высноў на падставе гэтых тэкстаў! А ўсякія фантазіі і здагадкі ў параўнанні з дакументамі ВКЛ - проста непрыстойныя і недарэчныя... Кгароча, БС...сяброўская рада, сам парухай глуздом - хто гэты бред чытаць будзе пры наяўнасці тысяч дакументаў ВКЛ
|
|
|
Записан
|
|
|
|
stroy_sam
|
В окрестностях Лиды: по-литовски говорят около реки Дитвы, Жирмуны, Бенякони, Балтнинки, ЕйшишкиНу, если фразы: "Лабас лакирис бробас жировас" хватает на знание литовского языка, то я согласен... (пер. - Добрый вечер, Уважаемые телезрители)
|
|
|
Записан
|
|
|
|
Сабачка
|
да абуйгі народуф ...В кон. XVI в. в Гродно и пригороде действовало 9 правосл. церквей, Коложский муж. мон-рь во имя св. князей Бориса и Глеба, а также 3 костела, 2 католич. монашеских ордена... абуйга народуф ...К кон. XVIII в. в Гродно не сохранилось ни одного правосл. прихода... трэба адзначыць, шо акаталічванне гродзеншыны пачаў літовяц-акупант вітаўт, пабудаваўшы ў чэсьць сібя фару.
|
|
|
Записан
|
|
|
|
Бацькiн сын
|
да абуйгі народуф ...В кон. XVI в. в Гродно и пригороде действовало 9 правосл. церквей, Коложский муж. мон-рь во имя св. князей Бориса и Глеба, а также 3 костела, 2 католич. монашеских ордена... абуйга народуф ...К кон. XVIII в. в Гродно не сохранилось ни одного правосл. прихода... трэба адзначыць, шо акаталічванне гродзеншыны пачаў літовяц-акупант вітаўт, пабудаваўшы ў чэсьць сібя фару. В защиту кунигаса Витаутаса можно сказать, что его тупо заставили, давили и Польша с братцем во главе и Орден. А сам Витовт врагом православных не был, его дочь была замужем за московским князем и он был со своим зятем дружен, они постоянно приезжали в гости к тестю на церковные праздники. Именно вот это и привело к бесславному концу их вонючей ЖП ...К кон. XVIII в. в Гродно не сохранилось ни одного православного прихода...
|
|
|
Записан
|
So wie ich mein Land liebe, so wenig mag ich meine Landsmänner...
|
|
|
britun
|
да абуйгі народуф ...В кон. XVI в. в Гродно и пригороде действовало 9 правосл. церквей, Коложский муж. мон-рь во имя св. князей Бориса и Глеба, а также 3 костела, 2 католич. монашеских ордена... абуйга народуф ...К кон. XVIII в. в Гродно не сохранилось ни одного правосл. прихода... трэба адзначыць, шо акаталічванне гродзеншыны пачаў літовяц-акупант вітаўт, пабудаваўшы ў чэсьць сібя фару. В защиту кунигаса Витаутаса можно сказать, что его тупо заставили, давили и Польша с братцем во главе и Орден. А сам Витовт врагом православных не был, его дочь была замужем за московским князем и он был со своим зятем дружен, они постоянно приезжали в гости к тестю на церковные праздники. Именно вот это и привело к бесславному концу их вонючей ЖП ...К кон. XVIII в. в Гродно не сохранилось ни одного православного прихода... БС... Ну НІТРЭБА летувіскіх казак... ну, НІБЫЛО аніякага "кунигаса Витаутаса"... а быў князь Вітаўт Як сам сябе менаваў князь Вітаўт, можна даведацца з пісьма напісанага ягонай ўласнай рукой... Кароча, як дзіцё малае... ей Богу...
|
|
|
Записан
|
|
|
|
К.О.петан Шэндзик
|
напісанага ягонай ўласнай рукой... Что за документ? Где хранится?
|
|
|
Записан
|
Шляхта, па конях!!! Русские угоняют наше быдло!!!
|
|
|
britun
|
напісанага ягонай ўласнай рукой... Что за документ? Где хранится? Пісьмо Вітаўта: "Мы Великии̇ 1 Кн̃зь 2 Витовтъ дали есмо 3 сию 4 грамоту 5 Буркгимистру 6 Ризскому 7 Никтиборкгу 8 ӥ всѣмъ Нѣмцемъ 9 купцемъ 10 Ризскимъ 11 и инымъ 12 всѣмъ 13, штожъ 14 оу Полоцку Полочяномъ 15 добрымъ 16 людемъ 17, цѣловати кр̃стъ на томъ 18, што имъ чинить 19 Нѣмцемъ 20 все оуправду 21, и оу вѣсѣхъ 22, и оу торговли и во всемъ 23 торговомъ 24 дѣлѣ; а такожъ 25 оу Ризѣ къ 26 Полочяномъ 15 цѣловати крестъ 27 Нѣмцемъ 20 добрымъ 16 людемъ 17 на томъ 18, што 28 Полочяномъ 15 чинить 2В все оуправду, и оу вѣсѣхъ 22, и оу торговли и во всемъ торговомъ 24 дѣлѣ. А рубежя 30 не чити промежи себе 31 на ωбѣ сторонѣ, ни Нѣмцемъ 20, а ни Полочяномъ 15, знати истцю истця 32. А на то на все дали есмо 3 сию 33 грамоту 5 и печять 34 свою велѣли 35 привѣсити. А псана 36 оу Полоцку 37, оу четвергъ 38 четвертоѣ 38 недли поста, Марта оу шестыи дн̃ь 40, по Божьемъ 41 нароженьӥ вышло лѣтъ тисяча 42 и четыриста 43 без ωдного 44 лѣта. Сам." Кгароча, у арыгінальных старажытных дакументах Літвы - князь Вітоўт...
|
|
|
|
К.О.петан Шэндзик
|
И что? Это по русински письмо. В русском языке его называли Витовт, в других языках - по другому.
Vytaut-Vytautas. Codex epistolaris Vitoldi, 1882:Vytautas-hertroge Wytauten (vok. 1384),hertzogin Wytautin, Wythawd, Wytold (1387), Wytowt, Wythout (1390), Withoud, Wytawti, Wytowdus, Wythawten, Wythaut, Witaud, Wytawt, Wytavte,Wytawtis (1412), Witoldis (vok.), Wytoults, Wietaud , Wytaut.
|
|
|
Записан
|
Шляхта, па конях!!! Русские угоняют наше быдло!!!
|
|
|
britun
|
И что? Это по русински письмо. В русском языке его называли Витовт, в других языках - по другому.
Vytaut-Vytautas. Codex epistolaris Vitoldi, 1882:Vytautas-hertroge Wytauten (vok. 1384),hertzogin Wytautin, Wythawd, Wytold (1387), Wytowt, Wythout (1390), Withoud, Wytawti, Wytowdus, Wythawten, Wythaut, Witaud, Wytawt, Wytavte,Wytawtis (1412), Witoldis (vok.), Wytoults, Wietaud , Wytaut.
Гы-гы-гы... у 1882 годзе??? Не Витаутас... а "Витовт", на дзяржаўнай мове Літвы... " Мы великий князь Витовтъ..." на ўласнай мове Літоўскіх князёў - так сябе менаваў САМ Вітаўт! А НІКОМУ невядомае ў сярэднявечнай Літве "Вітаутас" - пішы на сваіх калбо-форумах, дзе выказваюць жмудскія гістарычныя фантазіі ... Кгароча, тутака ўсё-такі гістарычны форум... а не дурдом!..
|
|
|
Записан
|
|
|
|
Pczaljar
|
Случайно вышел за Зиминым  с Избушки и оба- на! Нечто абсолютно новое для себя нашел. Неужели Фара Витовта могла строиться как православный храм? https://forum.grodno.net/index.php?topic=13935.120 там много неизвестных мне ранее фактов. Неужели Б.С, прав в своем видении истории Гродно. ? Ну или частично прав?
|
|
|
Записан
|
пойди к пчеле и познай, как она трудолюбива, какую почтенную работу она производит; ее труды употребляют во здравие и цари и простолюдины; любима же она всеми и славна; хотя силою она слаба, но мудростью почтена. Библия Притчи Соломона. Глава 6
|
|
|
Swede
Гость
|
В ВКЛ могли строиться русско-православные храмы и московско-православные и протестантские и синагоги и мечети. Ну вот такая блин страна была. Не то что параша. Но Фара Витаута была построена как католический храм. Потом московские оккупанты его перепилили на православие как и тысячи других не православных объектов. Оттуда у него и появилось "луковое" убранство. А после перехода обратно в речьпосполитую храм вернулся в свою исходную католическую конфессию и таким он был взорван перекрашенными оккупантами той же национальности что и те что запили храму колхозно цебульный стиль... Такая история. А ну вы приверженец "традиционной" истории где Христос русский православный. То то что я написал это полный бред. 
|
|
|
Записан
|
|
|
|
Pczaljar
|
В ВКЛ могли строиться русско-православные храмы и московско-православные и протестантские и синагоги и мечети. Ну вот такая блин страна была. Не то что параша. Но Фара Витаута была построена как католический храм. Потом московские оккупанты его перепилили на православие как и тысячи других не православных объектов. Оттуда у него и появилось "луковое" убранство. А после перехода обратно в речьпосполитую храм вернулся в свою исходную католическую конфессию и таким он был взорван перекрашенными оккупантами той же национальности что и те что запили храму колхозно цебульный стиль... Такая история. А ну вы приверженец "традиционной" истории где Христос русский православный. То то что я написал это полный бред. Понял. А то что немцы писали что в 14 веке в гродно было 14 православных церквей и ни одной католической то это просто забудем? Кто старое помянет -тому глаз вон? А уж тем более в разницу саркофагов и крипт и в 8 ступенек и вникать нечего по вашему? Не , ну блин, до чего я дожил, стал сильнейшим защитником православия в избушке  сам с себя удивляюсь 
|
|
|
Записан
|
пойди к пчеле и познай, как она трудолюбива, какую почтенную работу она производит; ее труды употребляют во здравие и цари и простолюдины; любима же она всеми и славна; хотя силою она слаба, но мудростью почтена. Библия Притчи Соломона. Глава 6
|
|
|
К.О.петан Шэндзик
|
Витовт крестил литву и в православие, не только в католичество.
Добавлено: [time]Mon Oct 2 14:40:14 2017[/time] Тем более, что поляков в Гродно никогда и не было. Жили русские и литовцы, пруссы, ятвяги, немцы. Поляки появились только при Ягайле и их было очень мало.
Документ Жигимонта I, касающийся жителей Гродна. Очевидно, что жители Гродна по этно-конфессиональному признаку делились на Литву и Русь
A o pieczęci mieyskiey chowaniu, ktorą przed tym niedbale chowano y wiele obrażenia na szkodę ubogich mieszczan się stawały, chcemy, aby była na ratuszu w mocy burmistrza Litewskiego, a klucze ieden mieć wóyt, drugi burmistrz ruski, trzeci rayca Litewski, ktorą pilno chować według dekretu naszgo przed tym wydanego.
А нащет сохранения городской печати, которую ранее без бдительности хранили и много правонарушений на вред убогих мещан происходило, хочем, чтобы была в ратуши под ответственность бурмистра Литовского, а ключи один должен иметь войт, другой бурмистр русский, третий райца Литовский, которую (печать) добросовестно хранить согласно нашего указа, перед тем изданного, следует.
A sprawy wszelkie y kontrowersye od burmistrzow Litewskiego y Ruskiego, oraz nie indziey tylko na ratuszu z wóytem odprawowane bydź maią według prawa pospolitego zwyczaiu.
А дела всяки и разногласия (споры) бурмистрами Литовским и Русским только на ратуше с войтом рассматриваемы должны быть согласно права общего обычая.
|
|
|
Записан
|
Шляхта, па конях!!! Русские угоняют наше быдло!!!
|
|
|
britun
|
Документ Жигимонта I, касающийся жителей Гродна. Очевидно, что жители Гродна по этно-конфессиональному признаку делились на Литву и Русь
A o pieczęci mieyskiey chowaniu, ktorą przed tym niedbale chowano y wiele obrażenia na szkodę ubogich mieszczan się stawały, chcemy, aby była na ratuszu w mocy burmistrza Litewskiego, a klucze ieden mieć wóyt, drugi burmistrz ruski, trzeci rayca Litewski, ktorą pilno chować według dekretu naszgo przed tym wydanego.
А нащет сохранения городской печати, которую ранее без бдительности хранили и много правонарушений на вред убогих мещан происходило, хочем, чтобы была в ратуши под ответственность бурмистра Литовского, а ключи один должен иметь войт, другой бурмистр русский, третий райца Литовский, которую (печать) добросовестно хранить согласно нашего указа, перед тем изданного, следует.
A sprawy wszelkie y kontrowersye od burmistrzow Litewskiego y Ruskiego, oraz nie indziey tylko na ratuszu z wóytem odprawowane bydź maią według prawa pospolitego zwyczaiu.
А дела всяки и разногласия (споры) бурмистрами Литовским и Русским только на ратуше с войтом рассматриваемы должны быть согласно права общего обычая.
Колькі можна?.. Ізноў познія польскія публікацыі з 20 стагоддзя... Лепш бы ты, Шэндзік, зазірнуў у арыгінальныя ЛІТОЎСКІЯ дакументы, якімі Літоўскія князі надавалі гарадам Літвы, у тым ліку і Гродна - "права магдэбурскага", дзе ва ўсіх гарадах (з гэтым правам) павінны быць ратушы і чыноўнікі (войты і бурмістры) " рымскага" і " грэцкага" закону (як у арыгінале)... Дадам яшчэ для яснасці: Наяўнасць чыноўнікаў "рымскага" і "грэцкага" закону ў гарадах з магдэбургскім правам абумаўляўся не толькі тым, каб кантралявалі адзін аднаго (барацьба з карупцыяй па-сучаснаму), але галоўным чынам тым, што ўсе эканамічныя дзеянні - пошліны, падаткі, плацяжы, дамовы, абяцанні і г.д. прадугледжваюць выкананне ў часе... а ў каталікоў і праваслаўных каляндар розны (а агульнага - свецкага яшчэ не было), таму чыноўнікі "рымскага і грэцкага закона" павінны былі ўсё гэта адсочваць і рэгуляваць, каб усім зразумела было - "калі трэба плаціць гэтыя пошліны, падаткі, плацяжы "... У Гродне пражывалі літвіны - "грэцкага" закону - праваслаўныя... і "рымскага" - католікі... Скажу больш таго - аніякай прысутнасці продкаў летувісаў - жмудзінаў... аніякай летувія калбос (жмудскай) у Гродне не знойдзена! Кгароча, Жмудзь=Самогіція - гэта ваша ЎСЁ!..
|
|
|
Записан
|
|
|
|
ятвяг
|
После падения Арконы язычники отошли за Неман. И здесь, объединившись, смогли дать отпор крестоносцам. Так появилось ВКЛ со столицей в Новогрудке для борьбы с новой верой и её носителями. И никаких православных и католических храмов здесь не было. Гродно это вообще вторая Аркона и Неман - река пограничная и очень кровавая. Не раз вместо воды кровь текла. В последнюю войну за захват плацдарма на левом берегу не жалея давали Героя Советского Союза. Такая история господин Swede.
|
|
|
Записан
|
|
|
|
К.О.петан Шэндзик
|
Скажу больш таго - аніякай прысутнасці продкаў летувісаў - жмудзінаў... аніякай летувія калбос (жмудскай) у Гродне не знойдзена!
Кгароча, Жмудзь=Самогіція - гэта ваша ЎСЁ!.. Не трынди, Бритун. Литвины проживали по всему пограничью современной Белоруссии. Самые населённые поляками районы Белоруссии - это места проживания славянизированных литвинов! литовцах в Белорусской ССР читайтe: Судник Т. М. Диалекты литовско-славянского пограничья: Очерки фонологических систем. М., 1975. Литовскоговорящие местности БССР: Деревни, прилегащие пункты: Лынтупы Комаи Свирь Гервяты Лаздуны (100км к юго-востоку от Вильнюса) Ромашканцы Даинава Белюнцы В окрестностях местечка Радунь: Жирмуны, Бастуны, Пеляса, Заболотье Зетела (Дятлово, деревни Засетье, Погиры) - 150 км от Вильнюса В окрестностьях Поречья: деревни Озерки, Гожа, Привалки Рымдзюны 19 век (источники см. ниже): В окрестностях Ошмян: литовский язык остался в Девенишки, Норвилишки, Сурвилишки, Липнишки, Геранены и в соседних териториях. Oколо Вильна: в Гравжишки, Велбутаве, Клевичя. в окрестностях Новогрудка: в старостве Бакшты, Трабы, всех окрестностях Вия. Еще около Лазуны говорили по-литовски. Там между белоруcскими деревнями есть литовско-говорящие деревни - даже в старостве Лотевка. В окрестностях Лиды: по-литовски говорят около реки Дитвы, Жирмуны, Бенякони, Балтнинки, Ейшишки и даже за Лидой до Немана. В краю Слонима: еще остались две деревни говорящие по-литовски. В округе Браслава (Бреслауя): старые люди молятся по-литовски, а юные уже по польски-белорусски. В Лаваришки люди говорят по-белорусски однако их родной язык - литовский..."
|
|
|
Записан
|
Шляхта, па конях!!! Русские угоняют наше быдло!!!
|
|
|
britun
|
Скажу больш таго - аніякай прысутнасці продкаў летувісаў - жмудзінаў... аніякай летувія калбос (жмудскай) у Гродне не знойдзена!
Кгароча, Жмудзь=Самогіція - гэта ваша ЎСЁ!.. Не трынди, Бритун. Литвины проживали по всему пограничью современной Белоруссии. Самые населённые поляками районы Белоруссии - это места проживания славянизированных литвинов! литовцах в Белорусской ССР читайтe: Судник Т. М. Диалекты литовско-славянского пограничья: Очерки фонологических систем. М., 1975. Литовскоговорящие местности БССР: Деревни, прилегащие пункты: Лынтупы Комаи Свирь Гервяты Лаздуны (100км к юго-востоку от Вильнюса) Ромашканцы Даинава Белюнцы В окрестностях местечка Радунь: Жирмуны, Бастуны, Пеляса, Заболотье Зетела (Дятлово, деревни Засетье, Погиры) - 150 км от Вильнюса В окрестностьях Поречья: деревни Озерки, Гожа, Привалки Рымдзюны 19 век (источники см. ниже): В окрестностях Ошмян: литовский язык остался в Девенишки, Норвилишки, Сурвилишки, Липнишки, Геранены и в соседних териториях. Oколо Вильна: в Гравжишки, Велбутаве, Клевичя. в окрестностях Новогрудка: в старостве Бакшты, Трабы, всех окрестностях Вия. Еще около Лазуны говорили по-литовски. Там между белоруcскими деревнями есть литовско-говорящие деревни - даже в старостве Лотевка. В окрестностях Лиды: по-литовски говорят около реки Дитвы, Жирмуны, Бенякони, Балтнинки, Ейшишки и даже за Лидой до Немана. В краю Слонима: еще остались две деревни говорящие по-литовски. В округе Браслава (Бреслауя): старые люди молятся по-литовски, а юные уже по польски-белорусски. В Лаваришки люди говорят по-белорусски однако их родной язык - литовский..."
Гэта ўсё летувіскія хацелкі - літвінамі зваццо! А дакументы Вялікага княства Літоўскага яскрава сведчаць пра іншае... Напрыклад, глядзім асабіст ліст Ягайлы Цолнеру (пераклад з латыні): "... Тревожит к тому же ваша милость, что от Zemaytis, которые на вас усиливают жаловаться, откуда мы просим вас, друга, что те вас никоим образом не приглашали по той причине, что все жемайты подчиняются нам..."!!! Бачыш, усё жамойты падпарадкоўваюцца Літве... а НЕ "нашы браты"... ці "яны ж літвіны" і інш... а ты "тармозіш" !!! У летувіскіх бедалаг гістарычных доказаў НІМА... бо ўдакументах ВКЛ напісана проста і канкрэтна - твае продкі ніякія НЕ браты, ніякія НЕ літвіны... а заваяваныя Літвой - жамойты, і тлустая кропка !!! Кгароча, а мы, літвіны/беларусы, шукаем ісціну... і толькі ў дакументах Літвы!!!
|
|
|
Записан
|
|
|
|
К.О.петан Шэндзик
|
канкрэтна - твае продкі ніякія НЕ браты, ніякія НЕ літвіны... а заваяваныя Літвой - жамойты, і тлустая кропка !!! Бритун, мои предки проживпли возле озера Свирь. Между озером Свирь и озером Нарочь проходила граница расселения племени литва. В археологии племя литва ассоциируется с культурой "восточнолитовских курганов". Так как ты глуп и необразован, Бритун, то обьчсню тебе с точки зрения археологии разницу между захоронениями литвинов и захоронениями жмудинов. У жмудинов - грунтовые бескурганные могильники с обрядом трупоположения. У литвинов - восточнолитовские курганы с обрядом трупосожжения и захоронениями коней. Так вот, Бритун, на моей родине в Сморгонском районе в 10 км могильник восточнолитовских курганов. И никаких жемайтских погребений...
|
|
|
Записан
|
Шляхта, па конях!!! Русские угоняют наше быдло!!!
|
|
|
britun
|
канкрэтна - твае продкі ніякія НЕ браты, ніякія НЕ літвіны... а заваяваныя Літвой - жамойты, і тлустая кропка !!! Бритун, мои предки проживпли возле озера Свирь. Между озером Свирь и озером Нарочь проходила граница расселения племени литва. В археологии племя литва ассоциируется с культурой "восточнолитовских курганов". Так как ты глуп и необразован, Бритун, то обьчсню тебе с точки зрения археологии разницу между захоронениями литвинов и захоронениями жмудинов. У жмудинов - грунтовые бескурганные могильники с обрядом трупоположения. У литвинов - восточнолитовские курганы с обрядом трупосожжения и захоронениями коней. Так вот, Бритун, на моей родине в Сморгонском районе в 10 км могильник восточнолитовских курганов. И никаких жемайтских погребений... Ты з якога дуба ляснуўся... хісторык?.. Прачытаў " племя литва"... і ў мяне адразу простае пытанне: Ты такое племя сам змысліў... ці дзе і у якіх першакрыніцах шкрабануў -каліся... ці, мо хто з гісторыкаў такое "племя" знайшоў  Усе гісторыкі рыюць, рыюць... аніяк не могуць такога племяні "літва" знайсці... Кгароча, Шэндзік, саромлюся спытаць: ты, што - мо на нобіля замахніўся???
|
|
|
Записан
|
|
|
|
|