По диагностике.
Сержик мне надиагностировал ошибку 44 и судя по всему, со своими знаниями английского на уровне Эй, Би, Си, Ди мы перевели как бедная смесь, то, что выдал ноутбук.
Начал читать олдс. Ошибка 44 Oxygen sensor voltage was under 0.3 volts for 90 seconds of closed loop operation (Напряжение датчика кислорода составляло 0,3 вольта в течение 90 секунд работы замкнутого контура). Вот ещё одна интерпретация 44 Oxygen sensor or circuit - lean exhaust.
Если как-то объединить эти понятия, то в общем и целом вопрос касаем подачи воздуха. Но мы сошлись во мнении, что даже при неисправной лямбде ХХ всё равно был бы, а машина глохнет. Джека чан - НЕ горит. Датчики вроде как все в норме.
Пошевелив скрутку проводов ХХ появился, но по дороге домой всё вернулось...((((
В общем мучаюсь я с отсутствием ХХ, но зато с каждым днём всё лучше жму на педаль тормоза левой ногой

Добавлено: [time]Чтв 29 Мар 2018 09:10:33[/time]
и вот что нашёл, видимо симптомы и диагноста ошибки 44 на изделиях GM
This is the description of a Code 44 as set on GM products It is an indication of a lean mixture as indicated by the oxygen sensor readings.
Circuit description: The ECM supplies a voltage of about .45 volts between the appropriate terminals of the sensor. (If measured with a ten megohm DVM, this may read as low as .32 volt). The O2 sensor varies the voltage within a range of about one volt, if the exhaust is rich, down thru about .10 volt, if exhaust is lean.
The sensor is like an open circuit and produces no voltage, when it is below about 360 degrees C, 600 degreeF. An open sensor circuit, or a cold sensor, causes Open Loop operation.
Test description:
1.) Code 44 is set when the O2 sensor signal voltage remains below .3 volts for 50 seconds or more and the system is operating in "closed loop".
Diagnostic aides:
The code 44 for lean exhaust is most likely caused by one or more of the following:
1.) O2 sensor wire - Sensor pigtail may be mispositioned and contacting the exhaust manifold.
2.) Check for an intermittent ground wire between connector and sensor.
3.) Poor ECM to engine block ground.
4.) MAF Sensor - A MAF sensor that causes the ECM to sense a lower than normal airflow will cause the system to go lean. Disconnect the MAF sensor. If the lean condition is gone then replace the MAF sensor.
5.) Vacuum leaks can cause a lean condition and/or possibly a high idle. Check for cracked hoses a bad gasket or a faulty EGR or PCV Valve.
6.) fuel pressure - system will go lean, if pressure is too low. It may be necessary to monitor fuel pressure while driving the car at various road speeds and/or loads to confirm.
7.) Clogged injector or lean injector - perform an injector balance test..
Гугл кое-как переводит

Добавлено: 29 Март 2018, 09:16:40
Ещё из одного описания следует, что вроде как идёт на лямду низкое напряжение, если я не совсем профан, но обычно на датчики практически в любой машине напряжение идёт 5В
Добавлено: 29 Март 2018, 10:22:07
Как бы не хотелось, но очень вероятно, что лямбде писец