Добро пожаловать, Гость. Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.
Вам не пришло письмо с кодом активации?
Гродненский Форум
26 Апрель 2024, 18:21:36
Новости, реклама:
   Главная   Новости Гродно Помощь Игры Календарь Войти Регистрация   Меню
Страниц  :   Вниз
  Печать  
Автор Тема: Re: Узкоколейные железные дороги Гродненщины  (Прочитано 18249 раз)
0 Пользователей и 1 Гость смотрят эту тему.
image
Почетный гродненец
*****

Репутация: +343/-0
Offline Offline

Пол: Мужской
Сообщений: 2999

Просмотр профиля
« Ответ #0 : 11 Июль 2021, 16:01:35 »

Почитайте статью О.Волковой Чыгунка на акупаванай тэрыторыі Беларусі ў гады Першай сусветнай вайны / В. В. Волкава // Гістарычна-археалагічны зборнік. – 2015. – №30. – С. 136–141.

Для забеспячэння войскаў у прыфрантавой паласе будаваліся палявыя чыгункі з каляінай у 600 мм і 750 мм, так званыя фельдбаны (Feldbahn). Пры пабудове нямецкіх фельдбанаў шырока ўжываліся металічныя шпалы, што дазваляла павялічыць нагрузку на вось рухомага саставу ад дзвюх да чатырох тон. Асноўныя нямецкія вузкакалейныя чыгункі злучалі Наваельню – Навагрудак – Любчу, Пружаны – Аранчыцы, Івацэвічы – Янаў-Палескі, Гаўю – Іўе, Юрацішкі – Бакшты. .....

У ліпені–верасні 1916 г. у нямецкім павеце Гродна быў пабудаваны фельдбан Гродна–Пагараны. У павеце Плянты была ўведзена ў эксплуатацыю ветка са станцыі Ражанка (па лініі Гродна–Масты) на Шчучын, дзе знаходзіліся этапныя склады і дрэваапрацоўчая фабрыка. Працягласць вузкакалейкі складала 5,5–6 км. Сама чыгуначная станцыя Ражанка была пабудавана ў 1907 г. пры будаўніцтве чыгункі Ліда – Масты –Ваўкавыск. 15 лістапада 1917 г. быў уведзены участак Васілішкі – Скрыбаўцы.
....
У асобную катэгорыю вузкакалеек вылучым лясныя фельдбаны (Waldbahn), якія будаваліся для падвозу лесу. Вылучаліся палявыя чыгункі з каляінай у 750 мм для лакаматыўнай цягі і 600 мм для коннай цягі. Вядома, што ў лясах каля Косава было пракладзена 39 км для лакаматыўнай цягі, а ў лясах у ваколіцах Броннай Гары – 9 км адпаведна. Лясныя фельдбаны для нарыхтоўкі сыравіны для коннай цягі былі каля в. Лясная (4,5 км), в. Аляксандраўка (сучасная Брэсцкая вобласць, 6 км). Участак Гаўя – Іўе быў пабудаваны з мэтай вывазу лесу з масіву ў некалькіх кіламетрах ад в. Вялікая Чапунь. Па лініі Марцінконіс (Marcinconys, сучасная Літва) – Матылі ў 1916–1917 гг. таксама з’явілася лясная ветка працягласцю каля 28,5 км....

Более полная информация в статье.
Записан
Страниц  :   Вверх
  Печать  
 
Перейти в:  

Войти
Войдите, чтобы добавить комментарий

Войдите через социальную сеть

Имя пользователя:
Пароль:
Продолжительность сессии (в минутах):
Запомнить:
Забыли пароль?

Контакт
Powered by MySQL Powered by PHP Мобильная версия
Powered by SMF 1.1.20
SMF © 2006-2024, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
| Sitemap
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Страница сгенерирована за 0,116 секунд. Запросов: 20.